Wednesday 21 March 2018

نظام التداول الكسارة الجليد


الفئة: جليد.


الشبكة الاجتماعية منخفضة التقنية & # 8211؛ تجربة مدهشة.


في الآونة الأخيرة جام تصميم أكسفورد تم إدخاله إلى كتاب غاميستورمينغ وقد هاجس كثيرا من ذلك منذ ذلك الحين. نظرا لأدنى فرصة لقد تم وضع أفكاره لاستخدام ونجاح واحد رائع كان في حدث مؤخرا في نوتنغهام في المملكة المتحدة.


نحن مجموعة من الفنانين دعا ليفكريبس ونحن فقط بدأت للتو أنفسنا في عالم التفكير البصري، تسجيل الجرافيك وتسهيل الجرافيك. عند بدء مشروع جديد & # 8211؛ استقال من منصبي العادي 9-5 وظيفة للقيام بذلك & # 8211؛ أنت لا تعرف تماما ما قد يحدث. الحدث الأول الذي كان من المقرر أن يحضره "حياة" كان يسمى "اظهار" في الهوائي في نوتنغهام.


الهوائي هو الاستوديو والمساحة المكتبية للتصميمات مقرها في نوتنغهام وحولها. قررنا شيء واحد أردنا القيام به لإظهار أن هناك أشخاصا نفعلهم أشياء مختلفة بشكل مختلف هو التحريض على "الشبكة الاجتماعية منخفضة التقنية" مباشرة من دليل التشغيل غامستورمينغ (صفحة 105). نطلب من الناس أن يأخذوا ما بعد ذلك، ورسم أنفسهم، وكتابة أمرين عن أنفسهم على ذلك و "تحميل" أنفسهم إلى قطعة من الورق.


وكان الحدث الشركات المرتبطة الهوائي وكذلك الزوار مع كل المدرجات تظهر أجهزتهم في كبيرة، وجميلة جدا، منطقة بار الذي يشكل بقعة الشبكات الرئيسية داخل المبنى (يفعل القهوة والبيرة). قمنا بقطع قطعة عملاقة من الورق وإخفاءها إلى جدار كبير على منطقة مرتفعة قليلا في منطقة الشريط. وبعد التفاوض بأدب مع بعض مصففي الشعر لنقل موقفهم حتى نتمكن من رؤية ينتظر الوافدين الأول.


كما كان مصففي الشعر بجانبنا أصبح لدينا إضافات الأولى إلى الشبكة الاجتماعية. حتى أننا رسمت الكرتون منهم قطع الشعر. ذهبوا من قليلا وضعت خارجا في الانتقال إلى أصدقائنا الجدد. بالفعل قوة الشبكة الاجتماعية كان لها تأثير. لقد حصلنا على كل ما في وسعنا من أجل "تحميل" أنفسهم ورسم روابط إلى أشخاص آخرين. هل يمكن أن يكون نظرة على النتيجة النهائية على موقعنا هنا (لقد استخدمت سحابة التكبير جكري المساعد لخلق هذا التأثير طارئ كنت مهتما).


تمكنا من طوق تقريبا الجميع الذين ساروا في الغرفة على مدار اليوم. ليس هذا هو مجرد ممتازة الكسارة الجليد طريقة رائعة للحصول على التحدث مع العملاء المحتملين في حدث من هذا القبيل. مرة واحدة انخفض بيني أننا لم نحاول الحصول على تفاصيل بطاقات الائتمان الخاصة بهم لبعض ابتسمت "الفيسبوك الجديد" الناس، أمسك شاربي ومتصلة. وبمجرد أن نمت الشبكة إلى عمل فني جماعي كبير إلى حد كبير أصبح واحدا من التعادلات الرئيسية لهذا الحدث.


كانت اللحظة المفضلة لدي عندما كنت أكونستيد رقيقة قليلا أكد الفرد الذي كان تفتيش العمل. بعد إعطائه العفريت ووضع ما بعد والقلم في يده حصل عليه. على الرغم من أن الشيء الغريب الذي ضربني كان، كما كنت أتحدث، وقال انه يتطلع على كتفي وجعل هذا النوع من "لا انها موافق" لفتة يد لشخص ما. كما لاحظت الرجل المحترم لاحظت انه كتب "السياسي" على ما بعده، نظرت حولي إلى رؤية زمرة مندوبي الأعمال الحادة مناسبة وأنواع سياسية عقد لوحات كليب وعدد قليل من المصورين جميعا تبحث لنا. اتضح لي كان زر حشد رئيس مجلس مدينة نوتنغهام. عندما سألني كيف انه يجب خفض 20M £ من ميزانية المدينة فكرت على الفور من "مكافحة مشكلة" جلسة غاميستورمينغ وكان على وشك أن نقترح علينا أن نحسب كيف تنفق 20M £ ثم لا تفعل ذلك & # 8211؛ ولكن كان خفته بعيدا من قبل جيشه من أتباع قبل أن أحصل عليه إلى الرسم البياني.


نصيحتي هي لهذا: انها قواطع الجليد فعالة للغاية، وسيلة رائعة للحصول على التحدث مع الناس ويمكن تشغيل كل يوم. الحصول على جزء هائل من الورق للقيام بذلك إذا كنت تستطيع، والناس مثل الطبيعة اللمسية منه. وعلى مدار اليوم التقينا فقط شخص واحد الذي لا يريد أن يفعل ذلك، لذلك نحن رسم واحد بالنسبة له. وأتساءل عما إذا كان يمكنك تخمين من & # 8230؛


السؤال البالونات.


يعد التخطيط لقبول الأسئلة والرد عليها أحد أصعب أجزاء إدارة الاجتماع أو ورشة العمل أو العرض التقديمي. هل سيكون هناك وقت كاف ل Q & أمب؛ A؟ هل الجمهور مستعد لطرح الأسئلة؟ كم من الأسئلة سوف يسألون؟ هل يمكنني طرح أسئلة في النهاية أو في جميع أنحاء؟ كيف أعرف إذا تم الرد على الأسئلة بطريقة مفيدة؟


لمواجهة هذا التحدي، لعبة البالونات السؤال يسمح الحضور ل "تعويم" أسئلتهم في جميع أنحاء اجتماع أو العرض. وتوفير الوضع البصري الذي يساعد على إدارة الطاقة المجموعة.


تبدأ من خلال توفير علامة واحدة أو اثنين من بالونات الهيليوم شغلها لكل الحضور. يجب أن تحتوي البالونات على سلاسل من شأنها أن تسمح للحاضرين بتعويم البالونات ومن ثم استرجاعها (من السقف، إذا لزم الأمر) عند الحاجة. اطلب من كل شخص أن يوجه أسئلته حول الموضوع المجدول على البالون ثم يطفو البالون. اكتب سؤالا واحدا فقط لكل بالون. لا بأس لإنقاذ البالونات في وقت لاحق. يمكن طرح البالونات السؤال في أي وقت أثناء العرض أو الاجتماع. خلال أي وقت فراغ (قبل الاجتماع، فواصل، أو الغداء)، يجب على المتكلم أو زعيم يتجول وقراءة البالونات السؤال، والحصول على الشعور للأسئلة التي ستظهر. إبلاغ جميع الحاضرين أنه ينبغي أن البوب ​​البالونات سؤالهم - بصوت عال - كلما واحد من أسئلتهم يتم الرد بما فيه الكفاية. قد تأتي هذه الإجابة من مواد الاجتماع، والشرائح، والمتحدث، أو محادثة عارضة. لا يهم. في نهاية الدورة، سيتم التعامل مع أي البالونات السؤال المتبقية. عندما يتم الرد على سؤال، والبالون المقابلة سوف البوب. بعض الناس سوف تقفز. حسنا. يجب على القائد / الميسر أن يعترف بأننا قد أجبنا على سؤال ونصفح التصفيق. سيقوم بعض المشاركين بتعويم البالونات السؤال الجديدة طوال الدورة. ذلك جيد. عند اكتمال المحتوى أو الموضوع، سيكون هناك عادة نوعان من البالونات السؤال المتبقية. النوع الأول هو المعلومات (متى يتم إصدار المنتج؟ من يريد أن يشارك في رحلة إلى المنزل؟ كم تبلغ هذه الخدمة؟). أجب على هذه أولا. وفي حالة عدم توفر إجابة، قم بتعيين المسألة إلى الطرف المسؤول. النوع الثاني من السؤال سترى هو الرأي (ما هو أفضل نهج؟ كيف يمكنني التعامل مع العملاء بلدي؟). وينبغي أن تطرح هذه على الغرفة. اطلب من الشخص الذي طرح السؤال أن يطفو البالون عند تلقي المعلومات، من أي شخص، من شأنها أن تساعدهم على المضي قدما.


البالونات السؤال فعالة جدا للاجتماعات محملة المحتوى، مثل الاستعراضات واجتماعات الحالة. أما بالنسبة للمنظمات التي قد تكون متحفظة جدا في ظهور البالون، فستعمل أيضا ملاحظات لاصقة على الحائط. نوصي باستخدام البالونات للمناسبات الخاصة، وليس لاجتماع الوضع الأسبوعي.


لعبة البالونات السؤال يعطي السلطة للاجتماع الحضور، والسيطرة على الميسر، وردود الفعل على حد سواء. فإنه يعزز المعلومات البصرية والحركية من خلال البالون العائمة وظهرت. ويستخدم آلية القضاء ليسجل كم عدد الأسئلة الحصول على إجابة. يمكن للحضور أن يرى أن سيتم الرد على أسئلتهم. لعب السؤال البالونات عندما كنت ترغب في إدارة أفضل مجموعة الطاقة.


تيدكس أوستن - لو تيش الشبكة الاجتماعية (ص 105 من غاميستورمينغ)


وكما يعلم الكثيرون منكم، فقد ظهرت أحداث تيدكس في جميع أنحاء العالم. إن التخطيط للأحداث الكبرى يستغرق الكثير من الوقت والجهد من المتطوعين الذين هم جادون حول "أفكار تستحق الانتشار". أنا واحد من هؤلاء المتطوعين، بعد أن كان في فريق الإنتاج ل تيدكس أوستن منذ إنشائها. وكان الفريق مؤيدا جدا لكتابنا، غامستورمينغ، عندما تم إصداره، واستخدمنا اجتماع المجموعة القادمة كفرصة لإظهار قيمة الأنشطة البصرية التفكير داخل. ما تراه أعلاه هو قطعة أثرية من اجتماع مؤخرا مع بعض من أفضل تصميم والتسويق وشركات أوكس في أوستن. لقد كانت عصف ذهني مبتكر يهدف إلى وضع "عقل الخلية" معا لنرى كيف يمكننا أن نجعل من حدث 2018 أفضل وأكثر جرأة من العام الماضي (الذي تم القيام به بشكل جيد للغاية، في جزء كبير منه إلى العقل الصلبة نانسي جيوردانو والحماس المعدية) . أحب أن أكون قادرا على إظهار التحف البصرية الأخرى من الاجتماع، للأسف، أن المقصود من هذا المحتوى أن يكون مفاجأة للجمهور.


بعض النصائح الخاصة بتشغيل لعبة لو تيش سوسيال نيتورك (على الصفحة 105 من الكتاب): هذه اللعبة هي عبارة عن لعبة افتتاحية وتساهم حقا في الاحترار المجموعات التي خلاف ذلك قد تكون بطيئة للاستيقاظ أو خجول حول المساهمة، إعادة في مجموعة من أقرانهم المهنية. (ملاحظة: إذا كان الناس غرباء الذين لم يسمعوا من بعضهم البعض، وهذه اللعبة لن تعمل، على الأقل 1/2 من المشاركين بحاجة إلى بعض المعرفة من الآخرين.) ضع المساحة البيضاء الخاصة بك عن طريق الغذاء، و - منطقة تجفيف بحيث يمكن للمشاركين ليتر وإجراء اتصالات في حين أنها (في بعض الأحيان بشكل غير مريح) تقف قبل بدء الاجتماع. يمكن أن يكون لديك تعليمات مكتوبة على مخطط بياني بجوار المساحة التي يلعبون فيها، ولكن من الجيد أيضا أن يكون لديك مثال مرئي بالفعل في المساحة البيضاء (على الأقل اثنين من الملاحظات اللاصقة متصلة بواسطة خط يقول كيف يتم توصيل الأشخاص ) وستجد أن الناس يستنتجون ما يجب القيام به. وبالطبع يمكنك الحصول على الميسر وضعت بالقرب من المنطقة لإعطاء الناس قواعد اللعبة وتوريدها مع علامات وتلاحظ لزجة. لو تيش الشبكة الاجتماعية يحصل على المتعة بسرعة ويخفف من الرغبة في تشغيل القديم "بلدي اسم هو _______ و واحد شيء شيء الناس لا أعرف عن لي هو _______" سنوزر. هذا هو وسيلة أسرع لتحقيق نفس الهدف، وتظهر في الواقع كيف صغيرة يمكن أن يكون العالم. وإذا كنت تريد أن تجعل اللعبة أقل رسمية، تبدأ المثال البصري من خلال كتابة تعليق مثل "لدينا نفس طعم النساء" أو "ذهبنا إلى نفس مستعمرة العري". إذا كنت قد حصلت على ضيق، مجموعة متماسكة بالفعل، والسماح لهم أن يكون خيل. فإنه يجعل من تجربة ممتعة.


كروت تجارية.


الناس في بعض الأحيان يتذمرون حول "إيسبريكر" اللعين، ولكن البشر مثل السيارات: نحن أداء أفضل عندما كنا حرارة. هذا اللقاء هو أمر عظيم لأنه (1) يتيح للناس تعريف الذات، (2) يعطي الناس "شخصية" خارج بيئة العمل النموذجية، (3) يعطي المشاركين لقطات سريعة من لاعبين متعددين (نظرا لأنهم يرون العديد من البطاقات يتم تمريرها حول)، و (4) أنه يخلق صور لا تنسى أن تعطي الناس قطع المحادثة كما تقدم الاجتماع.


1. إعطاء المشاركين في الاجتماع إمكانية الوصول إلى بطاقات ومؤشرات على نطاق واسع.


2. اطلب منهم أن يستغرقوا من 5 إلى 10 دقائق لإنشاء "بطاقة تداول" شخصية - تتضمن صورة شخصية، لقبا "لاعب"، وشيء واحد عن أنفسهم بأن الناس في الاجتماع ليس من المرجح أن أعرف.


3. هل لديك اللاعبين تمر بطاقات التداول في جميع أنحاء الغرفة في أي طريقة أو أمر معين. قل لهم لقراءة كل بطاقة التداول التي تقع في أيديهم والاستيلاء على واحد أنها قد تسأل سؤالا حول. يمكن أن تستمر في المرور حتى تجد واحدة.


4. اطلب من المتطوعين قراءة اسم لاعبهم واللقب ومن ثم طرح هذا الشخص على سؤال يتعلق بالحقيقة غير المعروفة على بطاقته.


5. السماح للاعب الذي تم اختياره تفصيلا على السؤال الذي طلب منه. يمكن للاعب بعد ذلك أن يطلب من الشخص الذي بطاقته انه يحمل سؤالا، أو انه يمكن أن تمر ويمكنك طلب متطوع آخر.


6. الحفاظ على الذهاب حتى اللاعبين يبدو أن تحسنت بما فيه الكفاية. ولكن حاول أن تبقي اللعب في أو أقل من 15 دقيقة طويلة.


لذلك، خلال لعبة بطاقات التداول، هناك حقا لا ضرر و، أهم، لا خطأ. مساعدة المشاركين في الاجتماع على الاندماج قبل بدء الاجتماع.


مصدر لعبة بطاقات التداول غير معروف.


الشبكة الاجتماعية منخفضة التقنية.


والهدف من هذه اللعبة هو إدخال المشاركين في الحدث لبعضهم البعض من خلال المشاركة في إنشاء جدارية الحجم، شبكة بصرية من اتصالاتهم.


مجموعات كبيرة في إعداد الحدث.


25 دقيقة لإنشاء النسخة الأولى من الشبكة. تبقى الشبكة حتى لمدة الحدث، ويمكن أن تضاف إلى، تغيرت، أو درس في جميع أنحاء.


لإعداد اللعبة، وجميع المشاركين بحاجة إلى بطاقة مؤشر 5 × 8 والوصول إلى علامات أو شيء مماثل لرسم الرمزية الخاصة بهم. وسوف تحتاج أيضا إلى جدار كبير مغطاة في ورقة جزار لإنشاء الشبكة الفعلية.


1. إميسي أو زعيم لهذا الحدث يعطي المشاركين تعليمات واضحة: "كمجموعة، ونحن سوف نبني الشبكة الاجتماعية التي هي في الغرفة الآن. سنستخدم هذا الجدار للقيام بذلك. ولكن أولا، نحن بحاجة إلى إنشاء العناصر الأساسية للشبكة: من أنت. ابدأ بأخذ بطاقتك ورسم الصورة الرمزية (صورة الملف الشخصي) التي ستحملها على الشبكة. حفظ الغرفة في الجزء السفلي من البطاقة لاسمك. "


2. إنشاء الآلهة. بعد فترة قصيرة من الزمن (وربما بعض الضحك والاعتذار عن القدرة الرسم)، ينبغي للمشاركين يكون الآلهة والأسماء التي تم إنشاؤها. عند هذه النقطة، قد تضيف إيمسي تباينا، وهو أن تطلب من المجموعة أيضا أن تكتب كلمتين على البطاقة التي "علامة" من هم أو ما يهمهم في هذا الحدث.


3. جعل الاتصالات. بعد ذلك، يوجه إميسي المشاركين للوقوف وتقديم بطاقاتهم وعلامة إلى الجدار ورقة جزار، ثم "تحميل" أنفسهم عن طريق التمسك بطاقتهم على الحائط.


4. المهمة التالية بسيطة: العثور على الناس الذين تعرفهم ورسم خطوط لجعل الاتصالات. قم بتسمية الأسطر إذا استطعت: "أصدقاء مع" أو "ذهبوا إلى المدرسة مع" أو "ذهب تسلق الجبال مع." هذا يستمر لفترة ومن المرجح أن يؤدي إلى الروابط غير المكتشفة سابقا وأصدقاء جدد.


فإن إنشاء الشبكة الأولية تكون فوضوي نوعا ما وفوضوي، مما أدى إلى الجدارية التي لديها الكثير من خطوط السباغيتي. على مدار الحدث، يمكن للمشاركين تصفح الشبكة. شجع هذا، ونرى ما هي الاتصالات الجديدة.


مصدر الشبكة الاجتماعية التكنولوجيا المنخفضة غير معروف.


غرافيك جام.


تصبح الكلمات أكثر تحديا لتصور لأنها تصبح أقل حرفية. على سبيل المثال، عبارة "الكمبيوتر" و "ربطة العنق" تقدمان صور فورية. ولكن عبارة "الاستراتيجية والعدالة" أكثر تجريدا وتفسح المجال لتفسيرات بصرية أوسع نطاقا. الجرافيك جام هو لعبة التصور جميع الأغراض التي يمكنك القيام بها قبل العديد من الألعاب الأخرى كما الاحماء، ولكنها أيضا لعبة مفيدة في حد ذاته. تصور المفاهيم المجردة تدعم تطوير الشعار، تصميم العرض، تصميم الموقع، استعارة التنمية للتعلم الإلكتروني، وهلم جرا. ويمارس الجزء البصري من القشرة لدينا، والتي تمثل 75٪ من الخلايا العصبية الحسية لدينا، ويتحول على أجزاء من عقولنا التي لا تحصل على الكثير من العمل في وضع الأعمال نموذجية. لماذا هذا مهم؟ لأن الأعمال التجارية تزداد تعقيدا. أن تكون قادرا على استخدام عقلك لرؤية وإظهار المشاكل، والحلول، وسوف تكون مهارة سعى بعد.


30 دقيقة إلى 1 ساعة.


1. إنشاء كبيرة، شقة، منطقة العرض البيضاء لهذه اللعبة. إعطاء جميع اللاعبين الوصول إلى ملاحظات لاصقة وبطاقات الفهرس.


2. اطلب منهم أن يأخذوا 1-2 دقائق لكتابة الكلمات على بطاقات الفهرس التي لديهم صعوبة في التصور والرسم، مثل "الجودة" أو "العمل الجماعي". اسأل عن كلمة واحدة أو عبارة لكل بطاقة الفهرس.


3. جمع كل المساهمات، خلطها، ثم رسم بطاقة واحدة وقراءتها بصوت عال للمجموعة. الشريط عنه في الفضاء الأبيض.


4. اطلب من اللاعبين التفكير في الكلمة ورسم تمثيل مرئي لها على مذكرة لزجة بحيث يمكن نشرها على الحائط. أعطهم 2-3 دقائق للقيام بذلك.


5. هل لديك لاعبين الاقتراب من الفضاء الأبيض ونشر مذكرة لزجة تحت بطاقة مؤشر مع الكلمة ذات الصلة.


6. كرر الخطوات 3-5 حتى كل أو معظم الكلمات قد قرأت بصوت عال. إذا كنت تكرر كلمات مترادفة أو مرادفات من الكلمات رسمها سابقا، رسم مرة أخرى حتى تحصل على مفهوم جديد.


7. وبحلول نهاية اللعبة، سيكون لديك مساحة معرض مفاهيم تصور. اطلب من المجموعة قضاء بعض الوقت في النظر في كيفية تفسير الآخرين للكلمات.


8. بالإشارة إلى الملاحظات اللاصقة، تقود نقاشا جماعيا عن طريق التساؤل عما تعنيه صور معينة وكيف يرتبط الفنان بتلك الصورة بالكلمة التي تمت قراءتها بصوت عال. اطلب من اللاعبين مناقشة الكلمات التي كانت أسهل في التصور من الآخرين ولماذا. إغلاق عن طريق سؤالهم كيف يمكن أن نرى مهارات التصور تطبيقها في حياتهم اليومية والعمل.


فمن المرجح جدا أن الكلمات اللاعبين المساهمة في هذه اللعبة ستكون على نهاية مجردة من الطيف. لاحظ أن مقدار الوقت ستحتاج لهذه اللعبة يعتمد على عدد من اللاعبين، وعدد من الكلمات كل لاعب يولد، وتعقيد المفاهيم كلمة. استخدم أفضل ما لديكم من حكم بشأن المدة الزمنية التي تقضيه في إجراء جلسة غرافيك جام. وعندما تقرر أن الوقت قد حان لاستدعائه، اسأل المجموعة إذا كان هناك أي مفاهيم حرق يرغبون في رؤيتها. إذا كان الأمر كذلك، فاستغرق بضع دقائق مع الفريق لمعالجة هذه الدقائق. عندما تنتهي اللعبة، تعطي اللاعبين فرصة للتحدث مع بعضهم البعض حول العمليات والتقنيات الإبداعية التي يستخدمونها لاستحضار الأفكار والصور.


لعبة الجرافيك جام مستوحاة من نفس النشاط المسمى التي أنشأتها ليزلي سلمون-تشو، المؤسس المشارك للمنتدى الدولي للممارسين البصريين.


مرحبا بكم في عالمي.


كثير منا يجعل الافتراض الخاطئ أن الآخرين يرون ما نراه ونعرف ما نعرفه. لا أحد في العالم يتقاسم خريطة النظام الداخلي للواقع. إن أفضل طريقة لمقارنة الملاحظات، إذا جاز التعبير، هي في الواقع رسم تمثيل خارجي لما تظن أنه يحدث. مرحبا بكم في بلدي العالم يعطي اللاعبين فرصة لفهم أفضل أدوار اللاعبين الآخرين والمسؤوليات. فإنه يساعد رقاقة بعيدا في صوامع ويدخل فكرة جديدة أننا قد نرى حقيقة واحدة فقط: لنا. فهو يساعد كثيرا على إظهار ما نراه للآخرين حتى نتمكن من البدء في تقاسم الواقع والعمل على معا.


30 دقيقة إلى 1 ساعة.


1. إعطاء جميع اللاعبين الوصول إلى ورقة الوجه الرسم، علامات، وتلاحظ لزجة. اطلب منهم أن يأخذوا 30 ثانية لكتابة واحدة من مسؤولياتهم الوظيفية (على سبيل المثال، إنشاء النشرة الإخبارية للشركة أو وضع استراتيجية تسويقية للمنتج X) على مذكرة لاصقة والتمسك بقميصهم.


2. هل لديك اللاعبين يهيمون على وجوههم في جميع أنحاء الغرفة وإقران مع شخص الذي مسؤولية العمل هم أقل دراية أو أنهم غريبة عن. إذا كان لديك عدد فردي من اللاعبين، والانضمام إليهم حتى حتى بها.


3. في أزواج، اطلب من اللاعبين أن يتناوبون رسم أفضل تمثيلهم كيف تصور سير العمل لشخص آخر حول هذا الواجب واجب. يمكنهم استخدام دوائر بسيطة، وصناديق، والسهام لجعل المخططات الانسيابية أو أنها يمكن أن تكون خلاقة، لكنها لا يمكن مقابلة لاعب آخر أو طرح أي أسئلة توضيح أثناء رسمها. منحهم 5-15 دقائق لرسم بهدوء.


4. عندما يحين الوقت، وإعطاء كل لاعب خمس دقائق لمشاركة رسمها مع الشخص الآخر ووصف ما يعنيه.


5. ثم إعطاء أزواج 5-10 دقائق كل لتوضيح أو الاتفاق على واقع رسم بعضها البعض. وينبغي أيضا أن يستغرقوا وقتا لمناقشة أين تقع مجالات السهولة والاحتكاك والتفاعل مع الآخرين في هذه العملية. ويمكنهم أن يضعوا ويعتمدوا على الشخص الآخر البصري عند هذه النقطة، أو يمكن لمنشئ المبدع الأصلي إضافة محتوى كما يشارك شريكه.


6 - اطلب من المتطوعين عرض صورهم على المجموعة الأكبر ووصف بعض رؤىهم وملاحظاتهم.


لتكون فعالة إلى أقصى حد، هذه اللعبة لديها شرط واحد: يجب على اللاعبين تمثيل مجموعة من المناصب أو مسؤوليات العمل داخل المنظمة. اللعبة تفقد بسرعة قيمتها إذا كان جميع المشاركين لديهم نفس، سير العمل يمكن التنبؤ به، مثل معالجة مطالبة التأمين بلا منازع. والفكرة هي تثقيف بعضهم البعض على واقع واجبات عملهم والمساعدة في كسر الصوامع عبر المجالات التنظيمية. مرة واحدة تبدأ رؤى الخروج، هذه اللعبة يمكن أن تزيد بشكل كبير من فهم وتقدير عمل الآخرين. ويمكن أن يكون أكثر فعالية عندما يكون لديك لاعبين الذين لديهم للعمل معا ولكن تاريخيا كان لديها القليل من التبصر في أو حتى الصبر مع عمليات زملائهم.


معظم الناس يشعرون بالراحة رسم الأشكال الأساسية والرسوم البيانية ذات الصلة سير العمل منذ هذه هي شائعة في حياة الشركة. ومع ذلك، إذا كان اللاعبون يرفضون الاضطرار إلى الرسم، فأخبرهم بأنهم مدعوون إلى الاعتماد فقط على الكلمات، ولكنهم سيغيبون عن فرصة لجعل صورة بسيطة عن "عالم" شخص آخر في العمل.


مصدر مرحبا بكم في لعبة عالم بلدي غير معروف.


قاطع الجليد.


هنا & # 8217؛ s طريقة بسيطة ولكنها فعالة لكسر الجليد وإدخال الناس في الاجتماع أو الحدث القادم. إنها طريقة جيدة للحصول على الأشخاص في العصف الذهني / المزاج الإبداعي وتحدد لهجة لقاء إبداعي.


1. إعطاء الجميع بطاقة مؤشر وعلامة ملونة (هو & # 8217؛ s أفضل إذا كان الجميع لديه لون مختلف).


2. يكون كل شخص أضعاف بطاقة في نصف لجعل خيمة الجدول.


3. على الجبهة، يكون لهم كتابة اسمهم ورسم بهم & # 8220؛ سوبيرماسك & # 8221؛ (كما لو كانوا خارقة، ماذا سيكون قناعهم؟).


4. على ظهره، اطلب من كل شخص كتابة & # 8220؛ سوبيرنام & # 8221؛ و & # 8220؛ القوة العظمى. & # 8221؛


5. الذهاب في جميع أنحاء الغرفة ويكون كل شخص وصف بطاقتهم للمجموعة.


1. إذا كان الجميع يعرفون بعضهم البعض أو بعضهم البعض: بعد كتابة اسمهم، يجب أن يمر كل شخص بطاقته إلى الشخص على يساره أو يمينه. الشخص الذي يحصل على البطاقة يملأ بها ويمر مرة أخرى. ثم يذهب في جميع أنحاء الغرفة كما كان من قبل.


2. بدلا من & # 8220؛ سوبيرنام & # 8221؛ و & # 8220؛ القوة الفائقة & # 8221؛ يمكنك تجربة أشياء أخرى، مثل & # 8220؛ قناع المصارع، الاسم والتحرك السري. & # 8221؛


3. النسخة المؤسسية يكون كل شخص رسم صورة الذات على الجزء الأمامي من البطاقة، وعلى ظهره كتابة شيء آخر من غير المرجح أن نعرف عنها.


لقد فعلنا ذلك في طبعة حديثة من مدرسة التفكير البصري وحققت حقا الاجتماع. إليك النتائج.


محاولة إعطائها، وإضافة البطاقات الخاصة بك إلى فيزثينك! حوض السباحة.


ظهر منديل.


الهدف من كل فريق هو التوصل إلى إجابة على سؤال استفزازي وكتابة / رسمه على الجزء الخلفي من منديل.


عدد اللاعبين: فرق من 3. (انظر قسم استراتيجية لمناقشة أحجام الفريق المختلفة). لا حد لعدد من الفرق بخلاف ما يريد المنظم.


مدة اللعب: يحدد لاحقا من قبل المنظم. الحد الأدنى من الوقت الموصى به: 10 دقيقة لكل فريق لكل سؤال.


أمثلة: فيما يلي أمثلة على الأسئلة والمناديل من حدث تيدكتك الأخير في سانت بول، من. [1] [2] [3]


لعبت لعبة في فرق. هناك على الأقل 1 بيان مشكلة / سؤال مفتوح لكل دورة اللعبة. كل فريق يكتب و / أو يوجه إجابتهم على منديل. تظهر كل إجابة على جانب واحد من منديل (مطوية). اللاعبين كتابة أسمائهم على الجانب الآخر من منديل. اختياري: يمكن للاعبين إدخال العديد من الحلول كما يريدون، ومع ذلك، يجب أن يكون كل تقديم من فريق مختلف. اختياري: يجب أن يتألف كل فريق من شخصين على الأقل التقيا للتو أو يجتمعان فقط. اختياري: ستنظر مجموعة من القضاة في الإدخالات. لعب لحقوق المفاخرة أو للحصول على جائزة. للحفاظ على أنه من الواضح أن هناك كل أنواع الاحتمالات، وتقديم فئات مختلفة، مثل: الأكثر عملية الأكثر خارجا من مربع الأكثر غريب الاطوار معظم البصرية.


كميسر / منظم، لماذا قد تلعب هذه اللعبة؟ إليك بعض الأسباب:


لإدخال الناس إلى بعضهم البعض و / أو لتسهيل الربط الشبكي فيما بينها. لتوفير متعة، وسيلة تنافسية لتبادل الأفكار. لتحويل حفل استقبال الحدث إلى تجربة أن الناس يقدرون كجزء من التجربة الشاملة.


الجزء الخلفي من منديل يرتبط بالفعل لحظات آها والإلهام. ويساعد الطابع غير الرسمي في مكافحة الغرائز الشعبية تجاه القلق بشأن ما إذا كان بإمكانهم رسمها أم لا، أم لا & أمب؛ 8220؛ مثالي & # 8221؛ حل المسألة، وغيرها من المخاوف التي يمكن أن تصل المحاصيل إذا كنا لاستخدام شيء أكثر رسمية. إنها فكرة جيدة لتعزيز ذلك في مقدمة اللعبة من خلال تشجيع الفرق على أن تكون عملية، وغريبة الاطوار و / أو خارج منطقة الجزاء كما تريد، وإذا تم تسمية الفائزين، من خلال وجود فئات التي تشمل لعوب منها.


إستراتيجية السؤال: حدد سؤالا مفاده أنه مفتوح، ويتطلب أكثر من بضع كلمات للإجابة. أبقيه قصيرة نسبيا وواضحة. دون & # 8217؛ ر تقلق من أن السؤال أيضا & # 8220؛ كبير & # 8221؛ من حيث نطاقه. ويهدف هذه اللعبة لإلهام المحادثة والتفكير.


شيء مهم آخر حول هذا السؤال هو التأكد من أنه يتعلق شيء أن جميع اللاعبين المحتملين مشتركة. بعض الأمثلة على الأشياء الشائعة هي:


خطابا يسمعه الجميع أو كتاب أو مقالة يقرأها الجميع أو شركة أو منظمة أنهم & # 8217؛ كلهم ​​قاموا بأعمالهم أو كانوا جزءا منهم بطريقة أخرى، تجربة أنهم & # 8217؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ & نبسب؛ ؛ وكان مشترك، مثل كونه أحد الوالدين أو يعيشون في نفس المجتمع.


حجم الفريق: يمكنك اختيار تعيين حجم الفريق ليكون بالضبط ن اللاعبين، لا يقل عن ن اللاعبين، لا أكثر من ن اللاعبين، أو ن إلى y اللاعبين. أوصي بأن تكون الأرقام في مكان ما بين 2 و 6. إذا كنت & # 8217؛ إعادة تشغيل اللعبة في حدث حيث يقرر الناس للعب أم لا، الذهاب مع & # 8220؛ n إلى y اللاعبين & # 8221؛ سوف تعمل بشكل أفضل. وذلك لأن الناس يلعبون والشبكات في نفس الوقت، وإذا كان 4 أشخاص تريد أن تلعب في مكان واحد و 2 في آخر، على سبيل المثال، هناك & # 8217؛ ق أي سبب أنها لا ينبغي أن تكون قادرة على. في بيئة حيث أنه من المهم بالنسبة لك أن الجميع يلعب، وتحديد أحجام فريق أكثر دقة قد تعمل بشكل أفضل.


فيما يتعلق بتشكيل الفريق، يمكنك الذهاب مع نهج عدم الإرتباط ولها أسئلة متعددة ويكون الناس ينجذب إلى السؤال الذي يريدون الإجابة وإيجاد الآخرين للتفكير مع، أو الذهاب مع شيء أكثر تحديدا.


منديل هذا & # 8217؛ s حوالي 5 & # 8243؛ x 5 & # 8243؛ في شكلها مطوية يعمل بشكل جيد. من الأفضل الحصول على سطح أملس بحيث يسهل الكتابة على. هلام الأقلام تعمل بشكل جيد، في، إذا كنت & # 8217؛ إعادة توفير الأقلام. إذا كنت تلعب لعبة مع أسئلة متعددة أو في مساحة كبيرة، والنظر في وجود المضيف / ميسرة في كل سؤال & # 8217؛ ق محطة لشرح اللعبة والإجابة على الأسئلة. أوصي وجود الرسم البياني أو غيرها من ورقة كبيرة الشكل معلقة على الحائط وجود اللاعبين الشريط المناديل الخاصة بهم إلى ذلك. أخبر اللاعبين الإطار الزمني الذي سيتم لعب اللعبة.


[تنسب هذه اللعبة إلى شيلا كيم.]


الكتابة الدماغ.


بعض أفضل الأفكار هي تجميعات من مساهمين متعددين. الكتابة الدماغية هي طريقة بسيطة لتوليد الأفكار ومشاركتها، وبناء عليها في وقت لاحق عليها ضمن مجموعة. الوصول إلى أيدي متعددة، والعينين، والعقول يمكن أن تسفر عن النتائج الأكثر إثارة للاهتمام.


مدة اللعب: 30-45 دقيقة.


1. في مساحة مرئية للاعبين، وكتابة الموضوع حول التي تحتاج إلى توليد الأفكار ورسم صورة منه. مثال على موضوع قد يكون "برنامج التعرف على الموظفين".


2. توزيع بطاقات الفهرس لكل لاعب ونطلب منهم أن يولد بصمت الأفكار المتعلقة بالموضوع وكتابة على البطاقات.


3. كما يكمل كل فكرة، اطلب من اللاعبين لتمرير تلك الفكرة إلى الشخص على حقهم.


4. أخبر اللاعبين لقراءة البطاقة التي تلقوها والتفكير في ذلك باعتبارها بطاقة "تحفيز الفكرة". اطلب منهم إضافة فكرة مستوحاة من ما قرأوه للتو أو لتعزيز الفكرة ثم تمريرها مرة أخرى إلى حقهم.


5. مواصلة هذه العملية "الكتابة الدماغية" وتمرير بطاقات إلى اليمين حتى هناك أفكار مختلفة على كل بطاقة.


النشاط الاختياري: اطلب من اللاعبين كتابة فكرة على قطعة من الورق ثم طيها في طائرة وتطيرها إلى مشارك آخر. مواصلة الكتابة والطيران الطائرات حتى كل قطعة من الورق لديه العديد من الأفكار. اختتم مع الخطوتين 6 و 7.


6. بمجرد الانتهاء، وجمع البطاقات وطلب المساعدة تسجيلها على الحائط حول الموضوع وصورة لها.


.7 اکتسبت المجموعة إلی الجدار لمراجعة الأفکار ورسم النجوم بجانب تلك التي تجدھا أکثر إلحاحا. مناقشة.


النشاط الاختياري: أنشئ معرضا للفكرة في الغرفة باستخدام منصات وواجهات على شكل مخطط. اطلب من اللاعبين كتابة العديد من الأفكار على الورقة كما يمكنهم ثم التجول في الغرفة وإضافة أفكار إلى الأوراق الأخرى. مواصلة هذه العملية حتى كل ورقة لديها عدد جيد من الأفكار.


في إطار مجموعة نموذجية، يميل إكستروفرتس للسيطرة على المساهمات اللفظية. وعلى الرغم من أهمية مساهماتهم، فإنه قد يكون من الصعب أن نسمع من اللاعبين الأكثر هدوءا الذين لديهم أيضا شيء قيمة لتقديمه. دع اللاعبين يعرفون أن هذه المسرحية صامتة عمدا. فإنه يتيح للناس هادئة الفرصة لتوليد الأفكار دون الحاجة إلى اللفظية للمجموعة بأكملها، وأنه يوفر لك اليقين أن تسمع من كل لاعب في الغرفة.


كما تسمح الكتابة الدماغية للأفكار أن تظهر قبل أن تنتقد وتخلق مساحة لهم لتكون مشتركة، مع أصحاب متعددة، وبالتالي فرصة أكبر لمتابعة.


ويستند لعبة برينوريتينغ على نفس النشاط المسمى في مايكل ثيكرتوريس مايكل ميشالكو ل. قام هورست جيزشك وشركاه في معهد باتيل في فرانكفورت بألمانيا بتطوير مجموعة متنوعة من تقنيات التفكير الإبداعي المشار إليها باسم "كتابة الدماغ".


مجانا إيسبرياكرز.


كريتيف إيسبريكرز، إنترودكتيونس، أند هيلوس فور تيشرز، ترينرز، أند ميسليتورس.


رسالة من المؤلف.


وقد كتبت مكاسب الجليد، مقدمات، و هيلوس للمعلمين والمدربين والميسرين لإضافة الإثارة ومتنوعة للتدريب. يتم تضمين كل من جليد الجليد الجديدة والاختلافات على الكلاسيكية الخالدة في هذا الدليل.


عند اختيار إيسبريكر الخاص بك، يكون واعيا دينامية مجموعتك. من المهم أن نشاطك لا تجعل أي شخص يشعر بعدم الارتياح. لا ينبغي إجبار أحد على الكشف عن معلومات شخصية للغاية أو المشاركة في بيئة مجهدة. وبطبيعة الحال، ما هو شخصية لبعض قد لا تكون شخصية للآخرين.


بالإضافة إلى تشجيع التفاعل، يجب ربط رباط الجليد الخاص بك في هذا الموضوع لمناقشتها. هل هناك أي نقاط من العروض التقديمية التي يتضحها النشاط؟ إذا كان الأمر كذلك، قم بإخراجها. إن لم يكن، قد ترغب في النظر في اختيار كاسحة الجليد مختلفة.


على أقل تقدير، "ما قبل النداء" أي أيس بيريكرز غير ذات صلة من خلال التأكيد على أن هدفها الوحيد هو إدخال المشاركين لبعضهم البعض والحصول على الدورة تتحرك على طول.


حظا سعيدا وسعيدة إيسبرياكينغ!


1. قصة حياتي.


كنت قد أعطيت للتو عقد لكتابة سيرتك الذاتية لشركة النشر الكبرى. وكيلك هاري هاردنوس حريصة على الحصول على الصحافة. قرر أن يساعدك على البدء مع بعض الأسئلة التحقيق.


أولا، أخذ قطعة من ورقة فليب شارت وأضعاف ذلك في نصف ثم في نصف مرة أخرى لتشكيل كتاب. اختر عنوان أغنية شهيرة لاسم كتابك. اكتب هذا العنوان على الغلاف الأمامي. في الجزء الداخلي من الغلاف الأمامي (الصفحة الثانية)، أدرج جدول المحتويات. اسم المكان الذي ولدت فيه وصف وظيفتك الأولى عدد السنوات التي كنت تعمل فيها لشركتك في الصفحة الثالثة، ارسم صورة لعائلتك. على الغلاف الخلفي للكتاب، رسم صورة لما كنت تخطط للقيام عند التقاعد. أين سوف تذهب؟ الذين سوف تذهب معهم؟ إلخ.


المواد المطلوبة.


علامات الورق.


اترك خمس إلى عشر دقائق للإعداد والرسم. عندما تكتمل جميع الكتب، اجعل الناس يرويون قصتهم، باستخدام الكتاب كمساعدات مرئية. اعتمادا على حجم المجموعة، قد ترغب في استخلاص المعلومات في مجموعات أصغر. If possible, leave the books in a central location during your training to encourage further introductions and discussions.


الاختلافات.


Change the focus of the pages of the book. For instance, most exciting moment, favorite food, most exciting vacation, etc. Be careful not to make any of the questions too personal. The idea is to open people up, not shut them down.


2. What’s Cooking?


Your family (group) just inherited a successful restaurant from Chef Charlie, a long-lost relative. The only problem: Charlie was very disorganized. The only recipes you have found are on torn strips of paper. You have to make sense of it all and quickly! The restaurant is opening tonight, and you have to have the food ready.


Each member of the group will be given part of a recipe (an ingredient, instruction, etc.). Your job is to put yourselves in order as quickly as possible. Your recipe must make sense. When your group is done, loudly announce “Bon appetite” to signal the end of the game.


المواد المطلوبة.


Several Small Prizes for the Winning Team.


Cut Recipes (Separate the Title, Ingredients, Instructions, Etc.)


Allow ten to 12 minutes for the game. Once a team calls “Bon appetite,” have them introduce themselves and read their recipe in order.


الاختلافات.


For an added challenge, this game can be made considerably more difficult if groups are not pre-designated before the recipe pieces are distributed. Participants must then not only find the correct order but the correct recipe as well.


3. ABCs of Me.


You have been hired by the Creative Classroom Company to illustrate a poster to help children learn their ABCs. By happy coincidence, you and your first name are the subjects of the poster!


First, take a piece of flipchart paper and write your name vertically down the left side. Next, choose a word that starts with each letter of your name. The word should describe something about you. Write those words horizontally across the paper, using the letters of your name as the first letter of each descriptive word. After you have listed your words, draw an accompanying picture to illustrate each. When you are finished, tape your poster to the wall.


المواد المطلوبة.


Paper Markers Tape.


Allow five to ten minutes for setup and drawing. When all posters are complete, have people introduce themselves using their name drawing. Depending on the size of the group, you may want to debrief in smaller groups. If possible, leave the drawings posted throughout your training session.


الاختلافات.


Narrow the focus of the words. For instance, all words must be adjectives, nouns, or verbs related to work, related to foods you like, and so forth.


4. I Remember.


You and the others in your group are about to revisit the past and take a trip down “Memory Lane.”


First, get a coin. Next, look at the year on the coin. Take a minute to think about what you were doing when that coin was minted. Were you in school? Were you a child? Where did you work? Were you married? Where did you live? What was going on in your life at that time? What was the music of the day? Etc. (If you were not yet born or prefer not to discuss your life during the year selected, choose another coin.) After you have had some time to remember where you were, you are ready to play the game. Your goal is to find someone with a coin that was minted at least two years before or after yours. Ultimately, your goal is to have the oldest coin in the room. Once you have found a partner, take three minutes to tell each other about your moments in time. When you are finished, each of you flips your coin. Reveal the results of your toss to your partner. If they are alike (both heads or tails) exchange coins. If they differ, keep your original coin. Repeat the process up to three times as designated by the facilitator.


المواد المطلوبة.


Coins Prize.


Allow five minutes for setup. Allow five minutes for each round. At the end of all rounds, call each year in order and ask each participant to stand and give his or her name. Award a prize to the holder of the oldest coin.


الاختلافات.


Use your own coins to ensure an even distribution of years. If using your own coins, incorporate a piece of corporate history with each. Research a fact or figure about each year of your business and include it with the corresponding coins. When the participants exchange their own information, they can also share a piece of the corporate history. When debriefing, call each year in order and ask the participant with the year called to read his or her fact.


5. Six Degrees of Separation.


It happens all of the time: we meet someone who knows someone we know. It’s a small world, that’s for sure. The object of this game is to see how small the world really is.


First, find a partner. Introduce yourselves and make a list of five to ten things that you have in common with each other: where you went to school, the year you were born, number of years with the company, food likes, sports likes, etc. Once you have completed your first list, you must find someone else in the room that also has one of those five to ten things in common with you. When you have found that person, repeat step one and develop a new list. Repeat step two. Continue until you have met five other people or time is called by the facilitator. A prize will be given to the first person able to complete the game. When you are done, let the facilitator know that you have finished.


المواد المطلوبة.


Allow approximately 15 – 20 minutes for the game. Once most people have finished, call time. Ask your winner to reveal his/her chain of separation by introducing those interviewed.


6. Scavenger Hunt.


You are about to begin a scavenger hunt with several members of this training group. The object of the game is to collect all of the items listed below as quickly as possible. You may talk with anyone in the group. You may not leave the room. You must associate each item with the person who gave it to you. You may not get more than two items from any one person. Once the facilitator has assigned groups, you may begin play. When your team is finished, your team should loudly announce the phrase “hunt over” to the rest of the group. Be prepared to say where you got each item. A prize will be awarded to the team that finishes first.


A Driver’s License A Family Photo A Store Receipt A 1979 or Earlier Penny A Piece of Candy A Ballpoint Pen A Lipstick A Planner, Palm Pilot, Calendar, or Other Organizer A Drink A Coffee Cup A Marker A Piece of Candy A Store Credit Card A Pair of Glasses A Magazine or Book.


The list of hunt items should be reviewed by the facilitator before the game begins in order to make sure that all items are available.


المواد المطلوبة.


Several Small Prizes for the Winning Team.


Allow 10 – 12 minutes for the game. Once a team calls “hunt over,” have them review each of the items, where they got them, and from whom.


الاختلافات.


Instead of using actual items, list activities and facts as the items to find. For instance, “plays the piano.” The object of the game is to find someone who plays the piano and associate the person’s name with that item.


You have just arrived at Tony’s Tattoo Parlor for a tattoo. Tony is competing for “Tattoo King of the Year,” a contest sponsored by Needle Knows magazine. Every design is a potential entry, and Tony wants each of his tattoos to say something about the person wearing them. From you, he needs a little inspiration and a design before he can start his work. Tony is excellent at lettering, animals, characters, band logos, maps, etc.


On your piece of paper, you are to design a rough tattoo that reveals something about yourself, your work, your hobbies, or your family, in order to help get Tony’s creative juices flowing. You must also make a note about how big the tattoo should be and where you will have it applied.


المواد المطلوبة.


Paper Tape Markers.


Allow five to ten minutes for setup, drawing, and posting designs on the wall. Depending on the size of the group, you may want to debrief in smaller groups. If possible, leave the designs posted throughout your training to encourage further introductions and discussions.


الاختلافات.


Narrow the scope of the tattoo design: what you do at work, an animal most like you, favorite song, favorite band, the adjective that best describes you, etc. Divide your group in two. For round one, assign one group the role of Tony and the other group the role of the customer. Each customer must find a Tony and tell him about the design they would like and why. Tony is to draw a design, asking questions as he or she goes. After the first set of designs is complete, the groups reverse roles. To encourage additional interaction, ask the customers to “shop around” and find another partner to work with. To debrief, let each Tony describe what he or she drew and for whom.


8. Storyteller.


You are about to stretch your storytelling skills with the help of others in the group designated by the facilitator. You will incorporate facts about yourself into a story that could just go anywhere.


First, write down the name of …


something you would see in a store. something you would buy as a gift for your mother. your favorite sport your favorite celebrity. a crime. your favorite restaurant. a tourist attraction. a profession. the name of someone in the room.


The facilitator will begin the story with, “Once upon a time, I found the most unusual thing.” The next person is to fill in the next piece of the story. The object of the game is to incorporate as many of the items as you can from those listed above. No one can say more the two sentences at a time. Turns must be taken in order. To win, you must incorporate all of your words and then conclude the story. Everyone must get an opportunity to “write” from their imagination at least twice before the story can end.


المواد المطلوبة.


Allow ten to 20 minutes for the game. If the group is large, consider breaking into smaller subgroups or reducing the number of incorporated words required to win. For instance, you must work in five words from those listed in part one.


الاختلافات.


You can easily tailor this game by changing the questions in part one to better match your industry, company, etc.


9. Trait Trader.


You have just taken a job as a trait trader in the fictitious exchange, the Personality Market. You are a new executive, and it is very important to you that you do well in your new job. To do so, you must trade wisely and end the game with a trait that applies to you.


In a moment, you will be given a piece of paper (trade slip) with a personality or character trait written on it (e. g. tall, creative, adventurous, quiet, etc.) Write your name on the slip. You must trade your slip with someone else. If your new trait also applies to you, write your name on that slip. If not, move to step three. Trade again. Your goal is to end up with a trait that applies to you and to have written your name on more slips than anyone else. When the facilitator calls out “exchange closed,” the game is over. You may stop trading before the exchange closes. Remember, your goal is to end up with a trait that applies to you and to have written your name on more slips than anyone else.


المواد المطلوبة.


Trait Slips (Consider: Over 5’8”, Born in the 70s, Red Hair, Curly Hair, Athlete, Creative, Talkative, Adventurous, Quiet, Bossy, Demanding, Funny, Dare Devil, etc.) You design the slips based on your group. Remember to be sensitive to age, gender, etc.


Allow 12 – 15 minutes for the game and then call “exchange closed.” Next, ask everyone to turn their trait slip to the side that holds the names of the traders. Ask your first trader to say his or her name and to read his or her trait, stating whether or not it is true about them. Then, ask the others in the group to raise their hands if the trader’s name appears on their trade slips. Count the hands. Move to the next trader and repeat. When done, award the prize to the trader with the most slips signed who has a trait that describes him or her on the final slip.


10. Race for the Truth.


You and the other “runners” in the room are about to embark on a race for the truth. Your goal is to cross the finish line as quickly as possible by truthfully answering questions about yourself as you follow the facilitator’s directions.


Line up on the starting line as directed by the facilitator. In a moment you will hear a statement. If it is true about you, move forward one step. If it is false, remain at the finish line. Once all first moves have been made, the facilitator will make another statement. Again, if it is true, move forward one step. If it is false, remain on the starting line if you have not yet advanced. If you have advanced past the starting line, take one step back. Repeat step three until the first “runner” completes the race.


المواد المطلوبة.


2 Long Pieces of String for the Start and Finish Lines.


List of Statements Related to The Group (e. g. “I have worked here more that one year.” “I think we have too many meetings around here.” or “I understand xyz aspect of my job.”


Allow five to ten minutes for this activity.


الاختلافات.


Narrow the scope of the statements to relate to issues at work, materials being covered, etc.


11. Candy Confessions.


You have just taken a job as a candy tester in the Candy Confessions factory. What makes this candy different from other candy is that each flavor is associated with a fact about you. Your job is to select and “test” four different candies from a bowl/box that will circulate among all testers.


Choose four candies from the bowl without looking. In a moment, a key code will be revealed, indicating which truths you should tell. Once the code has been revealed you may begin your confession.


المواد المطلوبة.


Basket of Candy Key Code (e. g. Kit Kats = Favorite Movie, Favorite Magazine, Favorite Song, or Favorite Book, Krackle = Favorite Vacation Spot, Place You Would Like To Visit, Place You Would Least Like To Visit, or Worst Vacation, Lollipop =Number of Years in Current Position, Where You Work, What You Do, or Brief Description of First Job, Gum Drops = Something About Where You Live, Something About Where You Grew Up, Something About Your Family, Something About Your Town/City, Kisses = Wildcard [tell us anything])


Allow ten to 20 minutes for the entire process.


الاختلافات.


Allow people to take as many candies as they like from the basket and reveal something random about themselves for each candy they take. Use a ball of string. Allow each person to take as much as they like. For each inch, they must reveal something about themselves. (Additional material: string, scissors, and ruler)


12. True or False.


You have just entered a new society of truth-tellers and liars. You and the others sometimes tell the truth and sometimes lie. The key to this society is knowing when you are being lied to and when you are being told the truth.


Partners must guess if a statement is a truth or a lie. If both players are correct, move on. If both are incorrect, move on. If one is correct and one is wrong, the wrong person is out.


First, flip a coin. If it reveals “heads,” you tell truth; if “tails,” you lie. Find a partner, swap stories. Your partner must then guess if you told the truth or a lie. If both are correct, move on. If both are incorrect, move on. If one is correct and one wrong, the person who guessed incorrectly is out. Move on and repeat steps one and two until one person remains and is declared the winner.


المواد المطلوبة.


Prize Extra Coins.


Allow ten to 20 minutes to play the game, depending on the size of the group. Award a prize to the person who remains standing.


13. The Magic Lamp.


You and your team have just found a lamp. You rub it, and surprise! A genie appears. The genie grants you three wishes. You are allowed to make three changes at work. You may change yourself, your boss, your job, the people around you, etc.


The facilitator will soon divide you into groups of three to five people and give your team a piece of flipchart paper and a marker. Once you have your materials, design your wish list for your genie. When you are finished, post it on the wall.


المواد المطلوبة.


Flipchart Paper Markers.


Allow five to ten minutes for setup, writing, and posting lists on the wall. Allow five minutes for debriefing. If possible, leave the lists posted throughout your training to encourage further introductions and discussions.


14. Totem Truths.


In the past, a totem pole was carved for several reasons; for example, to honor a deceased elder who was important to the carver, to show the number of rights and names a person had acquired over his or her lifetime, or to document an encounter with the supernatural. Today, totems are carved not only for those reasons but also to tell the story about the person commissioning the pole. You and your team are about to design a totem pole to discover your group’s strengths and weaknesses.


In a moment, the facilitator will divide you into teams. Each of you will be handed a piece of cardboard and a list of totems. You are to design a totem figure that best represents your strengths in the group. You may use one of the totem symbols given or make up your own. Once you have completed your drawing, you and your team will tape them one on top of the other on a portion of the wall. Be prepared to explain your strength to the group.


المواد المطلوبة.


8.5” x 11” Cardboard Piece for Each Participant Markers List of Animal Totems (pages following)


Allow 20 minutes for the entire process.


الاختلافات.


Ask each group to design a group crest, similar to a family crest. The only disadvantage to this versus the totem is that the groups are static. With the totems, you can reorganize the groups and have them rebuild the poles throughout the day’s activities.


Alligator – Maternal and vengeful.


Ant – Group minded, patient, active, and industrious.


Antelope – Active, agile, and willing to sacrifice.


Armadillo – Safety oriented and cautious.


Badger – Courageous, aggressive, healing and energizing.


Bat – Regenerative and long living.


Bear – Industrious, instinctive, healing, powerful, sovereign, protective of the world, and strong.


Beaver – Determined, strong-willed, constructive, and protective.


Bee – Organized, industrious, productive, wise, social, celebratory, and enthusiastic about life.


Buffalo – Sacred and strong.


Butterfly – Metamorphic and transformative.


Cat – Protective, detached, sensual, mysterious, magical, and independent.


Cheetah – Swift, insightful, and focused.


Cow – Nurturing and maternal.


Coyote – Intelligent, stealthy, tricky, and mischievous.


Crane – Solitary, just, enduring, independent, intelligent, and vigilant.


Crow – Law enforcing, shapeshifting, changeable, creative, spiritual, energetic, and just.


Deer – Intellectual, gentle, caring, kind, subtle, graceful, feminine, gentle, and innocent.


Dog – Noble, faithful, loyal, trainable, protective, and guiding.


Dolphin – Kind, prudent, capable of deep emotion, wise, and happy.


Dragon – Enduring, infinite, wise, powerful, and fiery.


Dragonfly – Flighty, carefree, and strongly imaginative.


Eagle – Divine, sacrificing, intelligent, courageous, spiritually illuminated, healing, and daring.


Elephant – Strong, powerful, and wise.


Elk – Strong and agile, proud, independent, pure, and noble.


Falcon – Adventurous, passionate, and leading.


Fox – Cunning, agile, quick-witted, diplomatic, wild; feminine in its magic of camouflage, shapeshifting, and invisibility.


Frog – Cleansing, transformative, sensitive, medicinal, indiscernibly beautiful and powerful.


Goose – Self-demanding, reliable, prudent, rigid, vigilant, parental, and productive.


Hawk – Informative, intuitive, victorious, healing, noble, cleansing, visionary, and protective.


Horse – Independent, enduring, mobile, terrestrial, powerful, and free.


Hummingbird – Portentous, timeless, healing, and combative.


Jaguar – Chaotic and shapeshifting.


Lion – Family-oriented, strong, energetic, courageous, and protective.


Lizard – Conservational and visionary.


Llama – Comforting to others.


لينكس & # 8211؛ Discrete, protective, and guiding.


Moose – Headstrong, enduring, steadfast, and wise.


Mouse – Observant, orderly, organized, and detail oriented.


Opossum – Diversionary, strategic, and deceptive.


Otter – Playful, friendly, dynamic, joyful, helpful, and generous.


Owl – Deceptive, clairvoyant, insightful, informative, detached, wise, changeable, and silent.


Ox – Sacrificing and self-denying.


Peacock – Immortal, dignified, and self-confident.


Porcupine – Innocent, companionable, and trustworthy.


Rabbit – Fearful, timid, nervous, humble, fertile, intuitive, balanced, and fertile.


Raccoon – Curious and clean.


Raven – Introspective, courageous, self-knowing, healing, protective, tricky, and magical.


Salmon – Proud, intense, confident, wise, inspiring, and rejuvenating.


Seahorse – Confident and graceful.


Seal – Loving, desirous, imaginative, creative, and dreamy.


Shark – Predatory, enduring, and adaptable.


Skunk – Noticeably present, and strong.


Snake – Impulsive, shrewd, transformative, healing, energetic, and wise.


Squirrel – Organized and gathering.


Stag – Sovereign, regenerative, giving of bounty, beauty, and mystical signs.


Swan – Graceful, balanced, innocent, soulful, loving, beautiful, self-possessed.


Tiger – Strong, valorous, powerful, and energetic.


Turkey – Generous, life-giving, and self-sacrificing.


Turtle – Nurturing, shy, and protective.


Weasel – Strong, energetic, ingenious, and stealthy.


Whale – Wise and giving.


Wolf – Loyal, persevering, successful, intuitive, trainable, ritualistic, and spirited.


Woodpecker – Sensitive, protective, and loyal.


15. Definitions.


You have just taken a job at a dictionary company. You are responsible for editing a new edition. The only problem is that some of the computers went on the fritz and wiped out various definitions. You have decided to “wing it” and make up definitions for the words of which you don’t know the meaning.


In a moment, you will be handed a card. It will contain either a word or a word and a definition. If you received a “word only” card, you must make up a definition. If you received a definition card, you must explain the definition without reading the card. The object of the game is for the others in the group to spot the real definition of the word. You may not vote on your own word.


المواد المطلوبة.


Small Prizes Index Cards with Words Index Cards with Definitions of Lesser-Known Words (See Example)


Brobdingnagian brahb-ding-NAG-ee-uhn, adjective:


Colossal; of extraordinary height; gigantic. & # 8212؛ as a noun: a giant. [Often misspelt Brobdignagian.] “The final triumph of my Brobdingnagian persecutor.” –William Godwin, The Enquirer “A brand-new Brobdingnagian hotel.” –Benjamin Disraeli, Lothair “Known to our Brobdingnagian intelligence as grains of sand.” —Grant Allen.


Allow 5 minutes for preparation. Allow 10 minutes to play the game. Award small prizes to the people who guess the most correct answers.


ICE circuit breakers aim to stop trading gone wild.


* Interval price limits aim to stop unwarranted price spikes.


* System does not stop trading, but slows it down.


By John McCrank.


NEW YORK, March 12 (Reuters) - IntercontinentalExchange Inc rolled out circuit breakers on Monday for certain futures products that are designed to prevent unintended price spikes, or flash crashes, associated with computer-driven trading.


ICE’s interval price limits (IPL) set a floor and a ceiling for a given market within a specific timeframe. Prices that move beyond those set amounts trip the circuit breaker, putting the market on hold for a pre-determined amount of time, giving participants a chance to decide if the move was warranted.


During the hold period, the affected futures contract can still be traded, but only within the IPL range. When the contract begins trading again, a new IPL range is set after the hold, based on the price at the end of the hold.


Massive price spikes, though rare, have raised questions about the stability of high-speed electronic markets that are dominated by computer-driven, algorithmic trade, which have largely replaced open pit trading.


“What ICE is doing is a methodology for slowing down markets if there are perceived trading strategies gone wild,” said Andy Nybo, head of derivatives at research firm TABB Group.


“In days gone by, you had a specialist on the floor who would say, ‘are you sure you want to do that,’ to a guy that he’s traded with for years, but in the electronic world, those kinds of safeguards don’t exist.”


Since ICE agricultural futures went electronic in 2007 the relatively small cocoa market, for instance, has experienced several violent and short-lived moves that appeared disconnected with any fundamental news, traders say.


Last March the ICE cocoa futures market plunged more than 11 percent in seconds before rebounding a minute later, and many suspected computer-generated dealings. ICE canceled some trades as traditional players complained of market distortion.


One veteran cocoa dealer said the circuit breaker system should help prevent those types of unwarranted spikes and canceled trades.


“You see it go down and you react quick enough and you’re able to buy something down there, very much on the cheap. You turn around and sell and think you’re making a profit on it, and then they cancel the trades at the lows and you’re short the market,” the dealer said.


The circuit breaker will only be beneficial to soft commodities on ICE, however, if the levels are set at what is deemed a reasonable level, he said.


ICE Futures products currently affected are the Russell 2000 Mini Futures, Russell 1000 Mini Futures, US Dollar Index Futures, Canola Futures, Milling Wheat Futures, Durum Wheat Futures, Barley Futures, and Western Barley Futures. IPL will later be extended to ICE Futures US agriculture markets.


Under IPL, when a circuit breaker is tripped, users of the system receive pop-up notifications saying that the market is in hold, what the price hold is at, how long the hold will last, and when the hold is over. After the hold period is over, the circuit breaker resets.


“I could see it being beneficial in almost any market,” said Hector Galvan, senior market strategist for brokerage RJO Futures in Chicago.


“You’re not limiting or capping the market, you’re just slowing the move. At least that will slow the market down enough to let people catch up and at the same time, make sure that everyone’s trades are legitimate in the end.”


تأخرت جميع الاقتباسات لمدة 15 دقيقة على الأقل. انظر هنا للحصول على قائمة كاملة من التبادلات والتأخير.


Icebreakers Volume 12: Excellent Activities for Getting Students Warmed Up.


Are you all set for the first day of school? Or are you still searching for the perfect activities for that day? Included: More than a dozen new icebreakers plus links to 150 more!


Students in some communities are back in school already. In many other locales, excited conversations fill school hallways as teachers prepare their classrooms for the big day.


One of teacher Heather Migdon's favorite activities is to have her students at Dogwood Elementary School in Fairfax County, Virginia, write a letter of introduction to her. The students' letters help her get to know them and their interests. She also finds the letters to be a useful diagnostic tool. She can see immediately some of the language and writing skills she needs to work on as a class and with individual students.


Another of Migdon's favorite first-day activities is to have students write a "Who Am I? riddle." "Students write four or five statements about themselves followed by the last line, the question "Who Am I?" explained Migdon. "I put the students' riddles up as a bulletin board and let students guess each person. The first person to guess correctly gets to choose who guesses next."


Later, Migdon compiles those riddles into a book that the students can revisit and enjoy all year long.


Migdon usually tries to share at least one read-aloud book during the opening days of school. Chrysanthemum, by Kevin Henkes, and First Day Jitters, by Julie Danneberg, are favorites. Most essential to her, though, is More Than Anything Else by Marie Bradby. More Than Anything Else is an excellent tool for starting a discussion about students' goals for the school year, said Migdon. "The biographical story of Booker T. Washington's youth," she explained, "uses beautiful language and illustrations to show how he learned to read as a young boy. After reading the book, we talk about his goals and how his determination to achieve them made them a reality."


Learning Styles and Baseball Cards.


Pamela Tempest, a teacher at Hudson (Ohio) Middle School was another contributor to the Middle Web listserv discussion. During the opening days of school, Tempest provides each student in her classes with a file folder to decorate and set up for use as a work portfolio. "We also talk about learning styles and multiple intelligences," said Tempest. "I have students take a multiple intelligence survey. Then I have them note right on their folders what their learning preferences are and what their learning strengths are." Those notes serve as a reminder to the students and their teacher throughout the year. For students, those notes remind them in moments of frustration that they do have learning strengths.


Tempest has many icebreaker activities that she uses in the opening week. One of her favorites is a language arts icebreaker that engages students in writing and interviewing their peers. Students choose a partner to interview. They use the information from that interview to create a baseball card about the person they interviewed. A digital picture of the student appears on the front of the card and the information appears on the back.


"I will lay out the completed cards with the fact-side up (picture side down), and each student has a chance to guess which description belongs to which student," Tempest added.


Then she puts plastic organizer pages into an album and slides all the cards into the plastic sleeves. "Kids enjoy looking at the cards all year long," she said, "and new students to the class love to look through it and learn about their classmates."


Twelve More Icebreaker Activities.


Has Heather Migdon or Pamela Tempest given you a new idea for an icebreaker activity? If you're still searching for the perfect idea, perhaps one of the ideas below submitted by Education World readers will fill the bill.


And don't forget our Icebreaker Activities Archive. There you will find a dozen volumes of icebreakers -- more than 150 ideas! for fun ways to get to know your students!


Two Truths and a Lie.


Give each student an index card. Have them write on the card three truths about themselves and one lie. Model the activity for them based on your own life, so they can see how the lie must be something that is believable in light of the truths they list. When they guess one of your truths as the lie, tell the real story that goes along with the truth. Continue until they uncover the lie. Have each student write his or her own truths and lie. Then do 3 to 5 of them each day during the first week of school. When you have a lot of students who know one another, do not name the author of the truths and lie. Have students guess who authored the card.


Mary Lou Bettez, Flat River Middle School, Coventry, Rhode Island.


This is a fun and silly first-day activity. Arrange students into a circle. Have them pretend they are from another planet. Have them think of a sound and motion that might be used as a greeting on that planet. (A sound and motion that would replace a typical American greeting such as a quick wave and a "Hi!") Once students have decided on their greeting, start the activity by using your alien greeting to greet the person to your left. That person should respond by repeating your greeting to you. Then, that person shares his or her alien greeting with the class and introduces him/herself to the next person in the circle. Continue until you have made your way around the circle. At the end of the activity, you might ask these questions: What did you learn from this activity? Is it more fun to send out energy or hold back energy?


Brenda Aspelund, Aldrich Junior High School, Warwick, Rhode Island.


If your school population is fairly transient, have each student write their name on a small sticky note. Then display a United States map and a world map. Have children take turns coming to the map and telling the class what their name is and where they were born. Then they put their sticky note on the state where they were born. If they were born in another country, find that country's location on the world map. Follow up this activity by creating a graph that shows from which states students come; include an "other" bar on the graph for children who were born outside the U. S.


Joan Kleindorfer, Timbercrest Elementary School, Deltona, Florida.


Have students work in pairs to trace one of each other's hands. When the hands are traced, have them write one of the questions below -- or any other question of your choosing -- on each finger of the hand.


What is your favorite TV show? If you could choose your future career today, what would you be? What is your favorite school subject? If you could travel to anyplace in the world, where would you go? What is your favorite sport to watch or play?


You might provide students with as many as ten questions. That way, they can pick and choose which ones they answer. Have students write the answers to their questions on the fingers. When they have finished with their Q&A hands, give each student an opportunity to introduce themselves to their classmates by sharing the information they have written on their hands. With older students, encourage them to share more than the surface information; have them explain the "why" behind their responses. Hang the hands up in the classroom to create a fun display.


Angela Bryant, Moore Intermediate School, Florence, South Carolina.


This icebreaker works well in a middle or high school science classes. It presents a humorous quiz that emphasizes that students often think too hard in science; sometimes the answers are much more obvious or easy than students might initially think. Start the activity by providing students with a sheet of scrap writing paper. Announce that you are going to present a little quiz about material they should already know. Preface the questions by saying that the events in the question are all happening concurrently (at the same time). Following are the quiz questions:


How do you get a giraffe into a refrigerator? How do you get an elephant into a refrigerator? The Lion King is having a meeting and has invited every animal on Earth to the meeting. What animal does not show up? There is a lake full of angry crocodiles and you need to get to the other side. كيف تقوم بذلك؟


Answers to the quiz:


You just push it in. First you have to pull out the giraffe in order to push in the elephant. The elephant doesn't show up, because it is in the refrigerator. Just swim across, because all the animals are at the meeting.


Reiterate your earlier point that sometimes answers in science, as in life, are much easier than we make them out to be!


James Hall, Teague Middle School, Altamonte Springs, Florida.


This is an idea for a technology teacher or any other teacher! On the first day, have students complete an online survey regarding your content area. This activity can be done in a variety of ways: You can create the survey using text fields in MS Word or using an online course server such as Blackboard. You can post the survey on your school's Web site or simply hand students a hard copy. If you have the hardware, this is a wonderful way to integrate technology and to get important information from students.


Michael Smith, Lombard Middle School, Baltimore, Maryland.


Arrange students into groups of three or four. Give each group a deck of cards. Explain that each group will use the cards to build a house. They can decide to enter their house in any one of three contests: the Biggest House Contest, the Strongest House Contest, or the Most Creative House Contest. They can use whatever supplies they can find -- tape, glue, staples, and so on -- to help them build their house or they can rip, fold, bend, or otherwise alter the cards. But here is the catch! Students are not allowed to talk during this whole process! They need to find other ways by which to communicate. Set a time limit for the activity, and set a timer to ensure that groups are constantly aware of the time remaining. After the houses are built, each group gets to share their house and how they learned to communicate. This is a great team-building activity.


Tracy Neibergall, Southwest Elementary School, Lawson, Missouri.


Plan a treasure hunt to familiarize students with your classroom. List 20 to 30 items found in the classroom and have the students search the classroom for those items. This way they will know where to find the dictionaries, glue sticks, spelling lists, graphic organizers, and so on. As they find an item, have students check it off the list. Not only does this activity familiarize students with the classroom, it has them asking questions about the materials!


Madeline McDougal, Pocantico Schools, Sleepy Hollow, New York.


This activity is best when students are starting in a new school and will have many classmates they have never met before. Provide each student with a 4- x 5-inch index card. Have students write their first and last names in the middle of the card. In each corner of the card have students write about themselves. The specific information to be written can be assigned by the teacher. فمثلا:


Top Left Corner: Number of brothers and sisters Top Right Corner: Favorite style of music or favorite music group or musician Bottom Left Corner: Favorite movie Bottom Right Corner: Dream vacation (country or city)


When the cards are completed, have students partner with a classmate they do not know. The students trade cards and read what their partner has written. For the next 2 minutes, one student plays the role of questioner and asks the other student about the topics listed on the card and about anything else they would like to know. When the teacher announces the end of the 2 minutes, the students trade roles; now the other partner asks the questions. You might repeat this several times. Each time, the student will do the activity with a different partner they do not know. You might collect the cards and repeat the activity on the second or third day of school. The kids have fun with this activity. Having some information on the card is the key ice-breaking element, especially for those students who might otherwise have difficulty starting a conversation with a stranger.


Marian Larson, Ft. Vancouver High School, Vancouver, Washington.


A Sticky Situation.


A principal did this activity with this teacher, so she thought she would pass it along Hand out several sticky notes to each student. Let students mingle, placing each of their sticky notes on the back of any individual in the classroom. After this is done, have students return to their seats. Have them count the number of sticky notes on the back of the person who sits in front or next to them. How many sticky notes did they count? Inform them that they are to tell that many things about their summer break or about themselves. For example, if the person in front of student x had five sticky notes on his back, then student x must tell five things about his/her summer or about him/herself.


Jessica Thomas, St. John's School, Little Chute, Wisconsin.


Welcome to Our Yard.


Cut picket fence posts out of large art paper. Give each student a picket. Ask students to draw on that picket things that he or she wants others to know about them -- for example, hobbies, likes and dislikes, sports. When students have completed their pickets, hot glue them along the bottom of a wall -- under the chalkboard, for example -- to create a picket fence.


Treasa Walker, Lewis and Clark Middle School, Tulsa, Oklahoma.


Working Together for Best Results.


Arrange students into small groups of 3 or four students. Give to half of the groups a large sheet of drawing paper and this simple assignment: Draw a picture of a person. Give the other groups a large sheet of drawing paper cut into three or four equal sections (depending on the number of students in the group). Assign each person in each group of three to draw part of a person (for example, the head, upper body, or lower body). The students will work independently to create their drawings of part of a person. When the drawings are done, share the results with the class. Ask students to tell about the differences between drawings created by groups that worked together and groups that worked independently. The drawings produced by groups that worked together appear more whole and true than those produced independently, which might appear funny because the head and legs might be female while the upper body might be that of a football player! Use the drawings to drive home the point that students usually produce a better result when they work together than when they work solo. This is a lesson that can be referred to throughout the year when students are expected to work in small, cooperative groups.


Mandi, Adult Education Service, Wolverhampton, England.


More Classroom Icebreaker Activities.


Copyright © 2018, 2017 Education World.


Last updated on 07/17/2017.


EW Lesson Plans.


Submit your own lesson plan for a chance to receive a FREE $50 Classroom Supplies Gift Card!


EW Professional Development.


EW Worksheets.


الشائع.


Receive timely lesson ideas and PD tips.


Lesson Plans.


Professional Development.


تقنية.


المسؤولين.


School Resources.


التخصصات.


Subject Resources.


Fun Activities.


Education World @ Home.


Early Childhood.


Sign up for our free weekly newsletter and receive.


top education news, lesson ideas, teaching tips and more!


No thanks, I don't need to stay current on what works in education!


COPYRIGHT 1996-2018 BY EDUCATION WORLD, INC. ALL RIGHTS RESERVED.


Araon Icebreaker Vessel.


Passenger capacity.


Tonnage.


Container capacity.


Propulsion.


Developer, designers, research, construction.


Commissioned by.


The ship has a state-of-the-art research facility for all-weather ocean research activity in the Arctic and Antarctic.


The Araon is the first ice-breaking vessel built in South Korea. The ship took six years to build and was commissioned by the Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs.


A feasibility study was carried out in 2003. Construction started in 2006 and the vessel was launched on 11 June 2009. It was finally delivered in November 2009.


The ship has been developed by a consortium that includes the Korea Institute for Industrial Economics and Trade, Korea Ocean Research Institute, Korea Maritime Consultants, Samsung Heavy Industries, Korea Polar Research Institute, Korea Ocean Research and Development Institute, STX and Hanjin Heavy Industries and Construction.


The $100m ship is 110m long and has a breadth of 20m. It weighs 6,950t, has three decks and can carry 85 people. The outside plate has a 3.9mm-thick prow and stern. The ship can travel up to 20,000 nautical miles on a single fuel supply.


The vessel has a three-dimensional sensor that can identify underwater geological features via sound waves and locate marine resources. Other research devices can analyse atmospheric conditions, collect sea life samples and detect changes in water temperature and salinity. The vessel is equiped with a submarine and a helicopter.


The ship has a hull stress and ice-load monitoring system for the real-time monitoring and tracking of ice. The bottom of the hull is fitted with compact sensors which are protected from ice loads.


The Araon can operate at a minimum temperature of -30°C and a maximum temperature of 50°C with a relative humidity of 90%. The maximum water temperature required for operations is 35° while the minimum temperature is -2° C. The vessel can operate in Sea State 6 and also survive in Sea State 8.


The ship has a state-of-the-art research facility that includes a dry and wet-type laboratory for conducting omnidirectional and all-weather ocean research activity in the Arctic and Antarctic. The dry-type laboratory has a computer room, LAN office, power supply room, solar and earth physics laboratory, ocean equipment room, meteorological data processing room, electronic measurement room and a gravity measurement room.


The wet-type laboratory includes a soil sample processing room, baltic room, ocean water analysis and processing room, autosal room, a laboratory for chemical analysis and a biology laboratory.


The ship’s oceanographic research equipments include a CTD w/Water Sampler, X-BT and a thermosalinograph. Acoustic research equipments include a multi-beam echo sounder, acoustic synchroniser and an ADCP.


The ship also has a multichannel seismic system, SBP, PDR and a marine gravity metre. For observation and monitoring, the ship has a weather station, satellite receiver, an underway measurement system and a seawater analyser.


The Araon is undergoing sea trials to test its ice breaking capabilities. It set sail from Incheon Port, South Korea, on 18 December and anchored at Christchurch, New Zealand, on 8 January 2018. After refuelling, it set sail for the Antarctic on 12 January 2018.


It is exploring for a potential location to establish Korea’s second research station. It is expected to anchor at Christchurch in mid-February and return to Incheon by mid-March.


الشركات ذات الصلة.


Noise Control Engineering.


The 23rd China (Shanghai) International Boat Show (CIBS): 26-29 April 2018.


Seaspeed Marine Consulting.


Datum Electronics.


QinetiQ International Maritime Consultancy & البرمجيات.


خبر صحفى.


خبر صحفى.


خبر صحفى.


خبر صحفى.


مقالات ذات صلة.


Project Overview.


مقالات ذات صلة.


Season’s Greetings.


Deals this week: Hubline Berhad, Damen Shipyards, Vard.


Q-LNG selects ABS to class new articulated tug barge.


Victims of a bad economy: seafarers pay the price.


Bangladesh to receive fund for sustainable ship recycling.


Deals this week: Shell Marine, Jumbo.


Deals this week: Hapag-Lloyd, Wartsila, MacGregor.


M&As this week: DP World, Maersk Line.


&نسخ؛ Copyright 2018 Kable, a trading division of Kable Intelligence Limited.

No comments:

Post a Comment